Hekleglede og inspirasjon

Prosjekt pledd!

Prosjekt pledd!

Det blir mindre lesing, og mer hekling for tiden, men det er ikke nødvendigvis feil. Trenden den siste tiden har vist seg for meg å være håndarbeid, og mindre lesning resulterer i færre bøker å blogge om.

Siden bloggnavnet mitt er såpass åpent leker jeg med tanken om å gjenskape hele bloggen til mer enn bøker og skriving, og inkludere andre ting jeg gjør i hverdagen min, uten at dette skal bli en dagbokblogg. Jeg gleder meg til å ha mer å skrive om, kanskje det vil gi meg mer inspirasjon til å komme med flere innlegg, og forhåpentligvis får jeg et gjennomgående tema etterhvert som jeg lærer bloggen å kjenne!

Pleddet dere ser over er et restegarnspledd fra den nyeste boka til Arne og Carlos, Håndarbeid fra hagen. Det er et massivt arbeid, men også helt genialt å ha som puslearbeid. Jeg lager mellom 3 og 10 ruter dagen, avhengig av humør og tid. Oppskriften en enkel, og det gjør at det er så mye lettere å sette seg ned å bare legge på noen ruter til (ja, de er ruter selv om de runde).

Vi får se hvor lang tid det kommer til å ta, siden jeg trenger over 500 hele ruter, og en god del halve, ikke medregnet kanten rundt til slutt! Jeg har allerede måttet gå til innkjøp av mer «restegarn» for å få nok, for nå. Men jeg gleder meg som en unge til jul å se pleddet ferdig! Uanett hvor lang tid det tar å lage det.

Image | Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

